Saturday, February 19, 2011

Mencari Kebenaran


Dlm mcari kebenaran hakiki
Tiada lg ku ingat slain nama Mu
Betapa nama itu sentiasa memenuhi ruang hati
Pun amat payah menyedari Kau ada di sisi
Nama Mu Yang Maha Agung
Telah kudengar sejak pertama kali kurasa
Dinginnya udara Mu dan cerahnya siang Mu
Aku tahu ada iringan janji bsamaku
Janji yg lahir dr jiwa yg putih
Tetapi janji itu telah diwarnai hidupku
Dan kini aku kembali mcari diri Mu
Tuhan,..bantulah aku
Telah jauh aku myimpang dr jln Mu
Terlalai aku oleh setitis ilmu Mu
Bukalah kembali pintu hatiku
Terimalah kembali segala amalku
Dlm mcari kebenaran hakiki
Betapa pun terasa amat payah
Aku menanti penuh harap
Akan titik pertemuan itu

1 comment:

  1. Puteri sudah btukar image dr x btudung kpd btudung skg..puteri rasa nak buat perubahan pd thn 2011 nie..harap2 bkekalan slamanya.

    ReplyDelete