Wednesday, January 26, 2011

Tentang diriku..

Hari baru bmula lg.Aku harap ianya lebih baik dr yg smlm..rutin biasa siapkn ank2 utk ke sekolah..hantar ank ke sekolah lps tu pulang ke rumah hehehe boringkn nampak.Tp aku dah biasa dgn keadaan begini.Pd mula2 bhenti keja tu agak susah la sikit...sampai terbayang-bayang keja yg aku buat kat ops d rumah.

Ok! dah tlajak aku cite pasal keja..aku nak kongsi serba sedikit tentang pengalaman aku bkeja dl.Suatu ketika dl aku pernah bkerja dgn salah sebuah bank d kl..aku bhikmat hampir 12thn..itulah pkerjaan aku lps aku dpt keputusan SPM..sehinggalah aku bhenti keja.Aku x pernah bkeja mana2 syarikat pun.Bmulanya d bank..aku blajar segala-galanya tentang hidup.Ada yg baik,ada yg manis,ada pahit,ada yg kelat & ada yg menakutkn.Aku sgt gembira bkeja d bank..aku mpunyai ramai kwn2 n kenalan..aku mrasakn seperti hidupku ceria setiap hari.Bila bangun pagi x sabar rasanya aku mahu pergi keja..dpt pakai baju cantik2.Bila aku bjln x putus2 mata yg memandang kikiki perasan je.Tp apa salahnya kn..mmg pun aku cantik hehehe jgn mara ye.Di bank nie juga aku dpt pergi ke mana-mana shj tempat yg belum pernah aku lawati.Aku dpt tidur d hotel 5star..mkn mewah2..mandi d kolam yg besar..gi club n karaoke..mcm2 lg la..Maklum la waktu tu aku masih muda lg..umur pun..18thn.Semua benda nak cuba buat.

Hampir 2thn aku bkeja aku buat car loan dgn bank aku..Itulah keta pertama yg aku beli..dah lama aku agan2kn.Sejak kecil lg aku bcita-cita mahu mempunyai keta sendiri..akhirnya aku dpt miliki kereta satria merah.Wah!...masa tu rasa mcm dunia nie aku yg punya.Seronok bawa keta sendiri n rasa bangga sgt waktu tu..sbb semuanya dr hasil aku bkeja selama ini...bebaloi gak bkeja gan bank dpt bayar murah hehehe...

Di bank nie juga la aku bkenalan dgn puteraku..tp puteraku bkn keja Bank..dia customer aku waktu tu.Customer konon..terus jd suami hihihi...dah jodoh.Klu nak ceritakn pengalaman aku d Bank rasanya x akan habis pun.Aku rasa cukup d sini je k..nnt aku akan bceri





No comments:

Post a Comment